Wat maakt een werkplek… een werkplek?

Nieuws
3/7/2020

We schreven in een eerder artikel al wat overwegingen over thuis werken versus een eigen werkplek want er zijn nu eenmaal voordelen van een externe werkplek ten opzichte van je eigen zolderkamer. Tegelijkertijd prikkelt dat ook een interessante tweede vraag; wat IS een werkplek nu eigenlijk? En wat maakt een werkplek echt een werkplek?
Als je de gemiddelde ondernemer vraagt of een bureau en een kop koffie genoeg is om te zeggen dat je een werkplek hebt, zal de “goal getter” misschien instinctief zeggen… “Tuurlijk! Je hebt niet veel nodig, ga ervoor!”. Hoewel dat misschien een bewonderenswaardige houding is, weten we eigenlijk ook best dat er meer nodig is om langdurig op een prettige en effectieve manier te kunnen werken.

Dus vandaag is ons blog kijken we ietsje verder; wat maakt een werkplek, een werkplek?
 
Faciliteiten


De meest logische start om te maken is om te kijken naar faciliteiten. Hoewel het natuurlijk waar is dat veel ondernemers in theorie genoeg hebben aan een computer en telefoon en toegang tot documenten om een belangrijk deel van hun werk te doen, is dat niet per se hetzelfde (of genoeg) om iets een werkplek te noemen.
Faciliteiten die ervoor zorgen dat je eenvoudig je werkt, kunt doen, MAKEN een plek een werkplek. Je mag hierbij denken (gebaseerd op wat we van onze bezoekers weten):
Stroomvoorzieningen (op de juiste plekken)
Uitstekende internetverbinding
Technische mogelijkheden voor presentaties en ontvangst van gasten (wifi, printer, scanner, beamer)
Ruimte om te werken die past bij de werkzaamheden (een goed bureau en goede stoel voor jezelf, of een ruimte om meerdere mensen te ontvangen, goed te kunnen positioneren)
Een postadres
Horeca
Hoewel we echt wel snappen dat al bovenstaande mogelijkheden niet elke dag voor je noodzakelijk zijn, weten we ook dat effectief en prettig werken juist wordt bereikt door te zorgen dat de faciliteiten die je dagelijks of regelmatig nodig hebt ook echt perfect werken en voorhanden zijn.
En als er iets niet werkt, iemand anders dat voor je regelt en in orde maakt, zodat jij je kunt richten op je eigen werk.
 
Omgeving
 
Een inspirerende omgeving is opnieuw iets wat misschien klinkt als luxe (en dus niet strikt noodzakelijk) maar wel degelijk een enorme waarde heeft en dus ook zeker past bij een effectieve werkplek. Iets hoeft niet altijd ‘mooi’ te zijn om het werk te kunnen doen, maar het helpt wel. Een omgeving die je inspiratie prikkelt en de ruimte biedt om eens een ‘change of scene’ te pakken door buiten te werken of even een straaltje zonlicht mee te pakken, helpt je bij je werk. Denk hierbij eens aan:
Centrale ligging (zodat jij EN je gasten eenvoud ervaren) die eenvoudig te bereiken is
Een omgeving die inspireert (modern, vooruitstrevend, compleet en pragmatisch maar aantrekkelijk ingericht)
Verschillende opties in werkplek en ruimte
Ruimte voor rust (even niet werken tijdens je lunch of even een gesprek dat niet over werk gaat)
 
Netwerk en mensen


Als we dan toch de richting van inspiratie op gaan, hoort dit derde punt zeker op de lijst. Binnen ZiPPERZ vinden we ondernemers met een grote gemeenschappelijke factor; hun drive, hun netwerk en hun kennis delen ze graag. Niemand hoeft op een eilandje te zitten, maar kan wel de rust vinden wanneer nodig. Tegelijkertijd inspireert de buzz van werkende mensen binnen een mooie omgeving enorm.
Een kop koffie mondt uit in een sparring sessie, en een inspirerende anekdote zet aan tot ontspanning en vervolgens concentratie.
 
We weten als geen ander dat ervaren, geloven is. Dus nodigen we je graag een suit om online te kijken naar onze mogelijkheden of eens binnen te lopen in ons mooie gebouw. We komen graag met je in contact!
Dit zijn de mogelijkheden bij ZiPPERZ

Blijf op de hoogte

Ons laatste nieuws

Nieuws
De 5 meest gestelde vragen over werken bij ZiPPERZ – Beantwoord!

Ben je benieuwd hoe het is om te werken bij ZiPPERZ? Of je nu zzp’er bent, een startup runt of een team aanstuurt wij krijgen vaak dezelfde vragen van geïnteresseerden.

Meer lezen
3/11/2025
Nieuws
Blijven Ondernemen na je Pensioen? Bij ZiPPERZ zit je goed!

De pensioenleeftijd komt langzaam in zicht. Voor sommigen betekent dat uitrusten en genieten van vrije tijd, maar voor steeds meer mensen is het juist hét moment om te blijven ondernemen of zelfs een nieuw bedrijf te starten. En dat is helemaal niet zo vreemd: volgens de Kamer van Koophandel staan er inmiddels ruim 213.000 ondernemers van 65 jaar en ouder ingeschreven. Ondernemen na je pensioen is dus allang geen uitzondering meer.

Meer lezen
7/8/2025
Nieuws
Personeel aannemen: vast, payroll of zzp? Wat past bij jouw bedrijf?

Je hebt besloten om personeel aan te nemen. Spannend! Het is een belangrijke stap in de groei van je onderneming. Maar dan komt de volgende vraag: hoe ga je dat doen? Kies je voor een vaste aanstelling, payroll of een zzp’er? Elke optie heeft zijn eigen voordelen en nadelen. Wat past het beste bij jouw situatie?

Meer lezen
2/9/2025